آپدیت برت گوگل، معجزه هوش مصنوعی در سئو
نوشته شده توسط : عباسی


صحیح هنگامی که تفکر میکردید جستجوی اینترنتی به سئو سایت کمال رسیده و دیگر بهتر از این نمی‌شود، گوگل دست به پباده سازی و نشر پهناور ترین و باذکاوت ترین الگوریتم خویش در 5 سال قبل زده میباشد. این الگوریتم که با اسم BERT شناخته میگردد، یک الگوریتم بر مبنا هوش تصنعی میباشد که به ربات های گوگل یاری میکند تا ساختار معنایی عبارات جان دار در یک عبارت کاوش گردیده (کوئری) را به صورت ظریف تری ادراک نماید.

کلمه و واژه BERT مخفف عبارت Bidirectional Encoder Representations from Transformers میباشد! لطفاً یک نفس عمیق بکشید و به هیچ وجهً نگران اسم ترسناک و بیشتراز حد فنی این الگوریتم نباشید. درین نوشته‌ی‌علمی می‌خواهیم به مکان تمرکز بر روی خبرها و حاشیه ها این به‌روزرسانی که به تازگیً در شبکه‌های‌عمومی زیاد به چشم می خورد، بر روی نکاتی ظریف شویم که در آینده ای خیر چندان بدور، می تواند سرانجام بهینه سازی وبسایت شمارا رقم بزند.

الگوریتم BERT گوگل چه می باشد و چه هدفی دارااست؟
در بی آلایش ترین موقعیت ممکن، بِرت مدلی از گویش محاوره و روزانه میباشد که به الگوریتم های گوگل یاری میکند تا حتی کوچک ترین قسمت های لهجه محاوره مثل حروف اضافه را به خیر یک آدم شعور نماید.

حال از شما می‌پرسیم، هنگامی آغاز به نوشتن در گوگل می‌کنید، بیشتر عبارت های پیشنهادی، از چه نوع زبانی استعمال میکنند؟


پس در صورتیکه به آن تصور کنید خیلی منطقی به لحاظ می رسد:

از آن جایی که موجوداتی که در گول سرچ میکنند، بشر می‌باشند و بیشتر با لهجه محاورۀ خودشان عبارتی را کاوش میکنند، پس در صورتی ربات های گوگل هم به مکان تمرکز بر ساختار ماشینی، به بعد از آن انسانی و طبیعی گویش دقت نمایند، سود آخرین ایده آل خیس خواهد بود.
ولی گوگل تا اینجای عمل با نشر الگوریتم RANKBRAIN، تا حد متعددی لهجه طبیعی را با گویش ماشینی جایگزین کرده، اما الگوریتم Bert قادر است تحت عنوان تکمیل کننده رنک برین، نتیجه ها با جزییات بیشتر و دارای ارتباط تری را در دست مخاطب قرار دهد. می‌پرسید چطوری؟

شعور ساختار پیچیده زبانی به وسیله BERT، زمانی هوش تصنعی اعجاز میکند!
علاوه بر این، قضیه دیگری که با روی فعالیت داخل شدن الگوریتم تازه گوگل بهتر از قبلی میگردد، ادراک وضعیت لغات در جملا‌ت میباشد. چی؟ متوجه مراد ما نشدید؟ پس اذن دهید یک نمونه بزنیم.

زمانی از گوگل می پرسید «رویکرد های سفر به کانادا» گوگل به تک تک کلمه ها این گزاره تحت عنوان واحد های منقطع نگاه نمیکند، بلکه معنی هر مورد از این لغت ها را از روی رابطه آنان با یکدیگر تشخیص می‌دهد. درین نمونه در صورتی‌که کلام اضافه «به» را تبدیل به «از» کنیم، مضمون‌ پاراگراف به طور کاملً تغییر می کند.

پیش از به روز BERT: گوگل متوجه تفاوت کلام اضافه «به» و «از» وجود ندارد و فقط حاصل مرتبط با مسافرت کانادا را نشان می دهد.
پس از آپ تو دیت BERT: گوگل متوجه تفاوت مفهوم این دو کلام اضافه می شود و با جستجوی هر یک، نتیجه ها مرتبط با یک نوع را نشان می‌دهد.
جذاب میباشد بدانید که‌این اختراعات دیدنی رخداد نو ای نیستند و پژوهشگران هوش تصنعی گوگل در سال 2018 در یک نوشته‌علمی آموزشی دارای اعتبار در رابطه هوش تصنعی گوگل و تاثیر آن در شعور گویش آدم مجموعاَ آنها را معرفی کردند.


طبق اطلاعاتی که در‌این نوشته‌ی‌علمی آمده، آپدیتBERT می‌تواند کاری نماید تا ماشین ها (مثل الگوریتم ها، کامپیوتر ها و…) گویش محاوره را با سرعت و سادگی بیشتری نظارت نمایند و در سود درصد برداشت خطا از گویش آدم به شدت کاهش یابد. به‌این مراحل در فعالیت NLP یا این که Natural Language Processing می‌گویند که میتوان از آن تحت عنوان هسته اساسی الگوریتم برت حافظه کرد.

به صورت خلاصه می‌توانیم بگوییم:

الگوریتم ها می توانند گویش مارا صحیح به به عبارتی روش ای ادراک نمایند که ما از آن استعمال می‌کنیم
الگوریتم های سرچ گوگل می توانند با ادراک بهتر گویش ما، کوئری های یوزرها را با تمرکز بیشتری نظارت نمایند
در سود داریم:

شعور بهتر لهجه بشر + اعتنا بیشتر در آنالیز کوئری یوزرها = حاصل با جزییات بیشتر به مقصود جستجوی مخاطب


برای اینکه فقط به تعریف‌و‌تمجید های تئوری بسنده نکنیم، پیرو برای شما یک نمونه کاربردی آوردیم تا تمامی این توضیحات را در فعالیت هم ببینیم.

یک نمونه جذاب برای ادراک بهتر به روز BERT گوگل
فرض نمائید عبارت انگلیسی «How to catch a cow fishing» را در گوگل سرچ می‌کنیم. (ترجمش میشه چه طور می قدرت ماهی خاردار صید کرد؟)

جذاب میباشد بدانید که cow در گویش انگلیسی 2 مضمون‌ گوناگون داراست: یکی از در معنای گاو و دیگری هم در قضیه ماهیگیری به معنای نوعی ماهی خاردار دریایی میباشد.

پیش از این به روز در‌صورتی‌که عبارت شیوه صید ماهی خاردار (How to catch a cow fishing) را سرچ میکردید، حاصل مرتبط با مفهوم اولیه واژه و کلمه cow، یعنی گاوها بود.

به طبعً به‌این گزینه دقت کردید که ما در کوئری بالا از واژه ماهیگیری fishing به کار گیری کردیم اما گوگل این واژه و کلمه را نادیده گرفته و حاصل مرتبط با گاوها را به ما نشان می‌دهد.

حدس بزنید پس از به روز برت چه اتفاقی زمین‌خورد؟

به عبارتی کاوش نتایجی را نشان می‌دهد که آکنده‌از تصویر ماهی خاردار دریایی و حاصل مربوط به ماهیگیری میباشد.

این یعنی الگوریتم BERT فهمیده زیرا عبارت کاوش گردیده مشتمل بر واژه ماهیگیری میباشد، پس نتایجی که به شما نشان می دهد هم بایستی رابطه قربت به ماهیگیری داشته باشد.


الگوریتم BERT بیشتر بر روی چه نوع کوئری تاثیر می‌گذارد؟
در‌صورتی‌که یادتان باشد به روز تازه الگوریتم گوگل در مارس 2019 به خیال تغییرات متعددی که در نتیجه ها کاوش داشت، راز و صدای متعددی به راه انداخت. البته شاید بپرسید که چرا هنوز داده ها متعددی از جا به جایی درجه وب سایت ها از الگوریتم BERT در شبکه های عمومی جان دار وجود ندارد.

دلیلش این میباشد که الگوریتم برت بیشتر تمرکز خویش را روی کوئری های طولانی و دیالوگ محور قرار داده و زیرا لغات کلیدی طولانی معمولاً مقصود اولیه سئوکارها وجود ندارد، تغیرات برت هنوز برای اکثری از وب سایت ها به طور کاملً مشهود وجود ندارد.

ضمنا، طبق گفته گوگل، این به‌روزرسانی 10 درصد حاصل کاوش را دست خوش تغییر‌و تحول می دهد. یعنی از هر 10 فیض، مسلماً یکی‌از آنها از سبک نو زبانی bert گوگل به کارگیری کرده اند. پس در‌حالتی که بخواهیم این به‌روزرسانی را به همگی کوئری ها تعمیم دهیم، نمیتواند خیلی صحیح باشد.

تاثیر BERT Algorithm در بهینه سازی و طریق های seo برای آن
او‌لین سوالی که خیلی ها با نشر این به‌روزرسانی از خویش می‌پرسند این میباشد که آیا bert در بهینه سازی تاثیر دارااست؟ در پاسخ می بایست بگوییم:

از آن جایی که seo، پروسه seo تارنما برای موتورهای جستجوست، هر تغییری که موتورهای کاوش به الگوریتم های خویش می دهند، پروسه سئو را پایین تاثیر قرار می‌دهد.

پس پرسش مهم این وجود ندارد که آیا به‌روزرسانی تازه گوگل در seo تاثیر داراست یا این که نه، بلکه پرسش اصلی خیس این میباشد که بدانید چه شیوه های سئو برای برت گوگل وجود داراست؟

یک کدام از مزاح هایی که درباره‌ی seo BERT در شبکه‌های‌اجتماعی ترند گردیده مرتبط با لیست آبادی تایی پایین میباشد:

10 خط مش برای سئو BERT گوگل:

1. You
2. Can’t
3. Optimize
4. For
5. A
6. Deep
7. Learning
8. NLP
9. Algorithm
10. Write for humans

در حالتی که بخواهیم از گویش گوگل کلام بزنیم، بایستی بدین واقعیت اشاره کنیم که هیچ کاری وجود ندارد که بتوانید آن را «سئو برای BERT گوگل» در لحاظ بگیرید.

آقای دنی سالیوان، یکی‌از فیس های شاخص گوگل در کانال اجتماعی توئیتر در این مورد می گوید:





:: برچسب‌ها: سئو سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: